Spørgsmål og svar
Hvilke leveringsmetoder kan jeg vælge?
Vi tilbyder flere forskellige leveringsmetoder, så du frit kan vælge den, der passer dig bedst. Se oversigten over leveringsmetoder og priser her.
Hvad er jeres leveringstid og hvad koster leveringen?
Vi gør altid vores bedste for at levere din pakke hurtigt og effektivt.
Den anslåede leveringstid beregnes fra det øjeblik, pakken forlader vores lager, og afhænger af den valgte distributør og leveringsmetode.
Du kan finde vores leveringstider og priser her.
Hvordan sporer jeg min ordre?
Når din ordre er pakket og klar til at blive afsendt fra vores lager, modtager du en ordrebekræftelse via mail hvori du finder et trackinglink.
Dette link fører dig direkte til distributørens hjemmeside med oplysninger om din levering.
Hvorfor tager leveringen af min ordre længere tid end forventet?
Forsinkelser kan skyldes faktorer uden for vores kontrol, såsom uventede leveringsproblemer, højsæsoner eller toldbehandling.
Hvad gør jeg, hvis jeg selv ønsker at afhente min ordre på lagret hos Kids-world?
Du kan let blot vælge ”Afhentning - Personlig afhentning hos Kids-world i Esbjerg” som forsendelsesmetode i webshoppen. Så vil vi pakke din ordre klar til afhentning, og give dig besked via E-mail, når den er klar.
Afhentningsordrer kan hentes på vores adresse, Smedevej 6, 6710 Esbjerg V. Fra mandag til fredag mellem 08:00 og 18:00. Lørdag til søndag mellem 09:00 og 12:00.
Forsendelser til afhentning vil henligge i 14 dage fra bestillingstidspunktet.
Hvad gør jeg, hvis jeg ønsker min forsendelse henlagt på min adresse?
Henlæggelse af forsendelser kan ikke kontrolleres af Kids-world. I stedet skal du lave en flexaftale med PostNord. Ordren kan kun henlægges på din adresse, hvis du har indgået en flexleveringsaftale med PostNord. Du kan læse mere om og tilmelde dig flexlevering på PostNords hjemmeside: postnord.dk
Hvilke lande sender I varer til?
Du kan finde den fulde liste over lande vi leverer til her.
Hvad sker der, efter at jeg har placeret min ordre?
Dag 0: Få minutter efter du har placeret din ordre, modtager du en e-mail fra os, der bekræfter modtagelsen af din ordre.
Dag 0-1: Din ordre bliver pakket og gjort klar til afsendelse.
Dag 0-1: Når din ordre er afsendt, sender vi en ordrebekræftelse og kvittering via e-mail, som også indeholder et trackinglink.
Dag 1-2: Din ordre leveres.
Jeg kan ikke gennemføre min ordre. Hvad er årsagen?
Det sker ikke særlig tit, at vores kunder har udfordringer med at placere en ordre. Skulle det dog være tilfældet, håber vi at du vil tage fat i vores kundeservice via telefon eller e-mail:
E-mail: kundeservice@kids-world.dk
Telefon: (+45) 32 17 35 75
Telefontider: Man-fre: 08:00 - 21:00
Lør-søn: 09:00 - 15:00
Kan jeg annullere min ordre?
Så længe at vi ikke har begyndt at pakke dine ordre på vores lager, kan du godt nå at annullere din ordre. Dog skal du ikke vente for længe, da vi pakker 95% af vores ordre samme dag som de bliver placeret.
Hvis telefonen stadig er åben, anbefaler vi, at ringer til os med det samme. Ellers bedes du sende os en e-mail, hvorefter vi vil vende retur til dig hurtigst muligt.
Telefon: (+45) 32 17 35 75
Telefontider:
Man-fre: 08:00 - 21:00
Lør-søn: 09:00 - 15:00
E-mail: kundeservice@kids-world.dk
Er det muligt at købe med EAN-nummer hos jer?
Ja, det er muligt at placere en ordre med betaling via. EAN-faktura hos os.
For at lave en vordre på vores hjemmeside med betaling via. EAN-nummer bedes du:
- Tilvælge 'Levering til arbejdsplads' når du indtaster dine kundeoplysninger i forbindelse med checkout. Her skrives frima- / institurions-navnet i feltet 'Firmanavn'.
- Som leveringsmetode bedes du vælge 'Postnord - Levering til arbejdsplads'.
- Til sidst bedes du vælge 'Bankoverførsel' som betalingsmetode og herefter skrive EAN-nummeret i kommentarfeltet til ordren.
- Vi vil umiddelbart efter afsendelse af din ordre, fremsende en EAN-faktura.
Jeg har modtaget den forkerte vare, størrelse eller noget mangler. Hvad skal jeg gøre?
Først og fremmest vil vi gerne beklage hvis du har modtaget den forkete vare/størrelse.
For at lette processen bedes du kontakte vores kundeservice via telefon eller e-mail, hvor du beskriver, hvad der - ifølge din ordre - ikke er korrekt leveret.
E-mail: kundeservice@kids-world.dk
Telefon: (+45) 32 17 35 75
Telefontider:
Man-fre: 08:00 - 21:00
Lør-søn: 09:00 - 15:00
Hvorfor kan prisen variere på forskellige størrelser?
På nogle produkter kan prisen variere afhængigt af størrelsen. Dette skyldes typisk forskelle i materiale- og produktionsomkostninger, som påvirker den endelige pris. Desværre kan vi ikke udligne prisen mellem de forskellige størrelser, hvis der er forskelle.
Hvilke betalingsmetoder accepterer I?
Du kan se hvilke betalingsmetoder vi tilbyder her.
Hvornår bliver pengene trukket fra min konto?
Betaler du med et internationalt betalingskort såsom VISA, Mastercard og Visa Electron reserveres beløbet med det samme.
Pengene kan være reserveret på dit kort eller konto i løbende måned +30 dage, selvom købet er ophævet, eller:
1. indtil vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller
2. indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.
Det er ikke Kids-world ApS, der har reserveret pengene, men din bank, der har sat pengene til side på din konto.
Om reservationen kan ophæves afhænger af betingelserne for dit betalingskort. Betingelserne kan variere fra bank til bank, men typisk kræver banken dokumentation fra vores side på, at vi har annulleret købet for, at de kan ophæve reservationen.
Hvis banken ikke kan ophæve reservationen, er der desværre ikke andet at gøre end at afvente den naturlige ophævelse jf. den aftale, der blev indgået ved oprettelse af betalingskortet.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Jeg har valgt kreditordning. Hvornår trækkes pengene fra min konto?
Vi trækker automatisk pengene på den dato, du har valgt, da du valgte kreditmuligheden.
Er det sikkert at handle online hos jer?
For at sikre, at din shoppingoplevelse er sikker og nem, bruger Kids-world en krypteringsløsning kaldet "Secure Socket Layer" (SSL) teknologi. Hvis du tjekker URL’en øverst i din browser under betalingsprocessen, vil du se, at den starter med "https://" i stedet for det sædvanlige "http://". Hvis du bruger en smartphone, en tablet eller et andet device, vil du også kunne se "https://" og muligvis et hængelåssymbol, afhængigt af hvilken enhed du bruger. Dette indikerer, at du er i en sikker tilstand. Vi gemmer heller ingen betalingsoplysninger i vores databaser for at sikre dine informationers sikkerhed.
Hvorfor tilbyder I ikke gratis retur?
Hos Kids-world forstår vi, at returneringer nogle gange er nødvendige, men vi tilbyder desværre ikke gratis returnering. Vi har valgt denne løsning, fordi vi gerne vil tage ansvar for miljøet sammen med dig. Gratis returneringer kan nemt føre til flere unødvendige forsendelser, og det ønsker vi at undgå, da det belaster miljøet og øger CO2-udledningen.
Ved at opkræve et mindre beløb for returnering håber vi at opfordre til mere bevidste indkøb, som sammen kan gøre en forskel. Samtidig kan vi holde vores priser konkurrencedygtige og sikre, at du får den bedste service, hver gang du handler hos os.
Hvordan returnerer jeg en vare?
For at returnere en vare skal du blot følge vores returguide.
Hvordan registrerer jeg min retur?
For at registrere din returnering, bedes du maile os dit ordrenummer samt det 5-cifrede varenummer (f.eks. AB123) på det eller de produkter, du ønsker at sende retur til kundeservice@kids-world.dk. Bemærk: Du skal sende returvarerne senest 14 dage fra du har givet os besked om fortrydelsen.
Hvornår skal jeg senest returnere min pakke?
Der er 30 dages fortrydelsesret på alle varer fra modtagelsesdagen, når du handler hos os som forbruger.
Du skal sende returvarerne senest 14 dage fra du har givet os besked på kundeservice@kids-world.dk om fortrydelsen.
Dvs. at din returpakke skal være afleveret til distributøren seneste 14 dage efter, at du har givet besked om din fortrydelse af købet.
Hvad er mine muligheder, hvis jeg fortryder mit køb?
Du har altid 30 dages bytte- og fortrydelsesret, såfremt varen er i samme stand som ved modtagelsen. Du sender blot dine varer retur - se mere info her. Returfragten skal du selv betale, men for at lette processen tilbyder vi en returlabel. Denne indeholder pakkeforsikring, omdeling til vores adresse samt track and trace. Find returlabelen her.
Hvordan får jeg en returlabel?
Du kan købe vores returlabel og sende dine returvarer billigt og forsikret retur til Kids-world med Track & Trace hele vejen her.
Hvad gør jeg, hvis jeg ønsker en anden størrelse?
Ønsker du at ombytte en vare til en anden størrelse eller et helt andet produkt, skal du sende den retur til os på samme måde som ved en almindelig returnering. For at returnere en vare skal du blot følge vores returguide.
Når vi har modtaget og behandlet din vare, vil pengene blive krediteret for varen og du kan med det samme lægge en ny ordre på den vare, du ønsker i stedet for.
Vi anbefaler altid, at du placerer ordren på den vare/størrelse du ønsker dig med det samme, da du ellers risikerer, at vi ikke har varen på lager før din refundering er gennemført.
Jeg glemte at registrere min returnering. Hvad gør jeg?
Hvis du glemte at registrere din returnering, bedes du blot kontakte vores kundeservice, hvorefter de vil hjælpe dig med registreringen.
Hvad betyder fortrydelsesret?
Fortrydelsesret: Alle kunder har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på nettet i Danmark og EU. Hos Kids-world tilbyder vi dog 30 dage fortrydelsesret.
For at udnytte din fortrydelsesret kræver det blot, at du giver os besked herom inden for 30 efter at du har modtaget din ordre.
For at lette processen bedes du følge vores guide.
Hvad gør jeg, hvis en eller flere varer er beskadiget under leveringen?
Dette forekommer desværre og er meget beklageligt! Du bedes så vidt muligt tage et par billeder af hele produktet og problemet. Billederne, dit ordrenummer samt det 5-cifrede varenummer (f.eks. AB123) sendes til kundeservice@kids-world.dk sammen med en forklarende tekst. Derved er det muligt for os at se problemet og vurdere dets omfang. Der vil pr. e-mail blive taget stilling til hver enkelt reklamation. Det kan i nogle tilfælde være nødvendigt at få varen retur.
Vi dækker rimelige fragtomkostninger, så kontakt os på kundeservice@kids-world.dk, inden du selv returnere varer, så vi kan afhjælpe problemet. Skulle vi ønske en defekt vare retur, vil vi per mail sende dig en returlabel.
Hvad gør jeg, hvis noget mangler i min pakke?
Hvis du oplever, at du mangler en vare i din pakke, bedes du kontakte vores kundeservice via e-mail: kundeservice@kids-world.dk.
For at sikre en hurtig og effektiv behandling, bedes du i din mail inkludere:
- Dit ordrenummer
- Det 5-cifrede varenummer (f.eks. AB123) for den eller de varer, du mangler
Hvad gør jeg, hvis jeg har modtaget en defekt vare?
Hvis du har modtaget en defekt vare, bedes du kontakte vores kundeservice, som vil hjælpe dig videre. Hav gerne både ordrenummer og det 5-cifrede varenummer (f.eks. AB123) klar, hvilket vil lette processen.
Hvordan bestiller jeg en vare igen, efter at reklamationen er godkendt?
Vi anbefaler altid, at du placerer ordren på den vare/størrelse du ønsker dig med det samme, da du ellers risikerer, at vi ikke har varen på lager før din refundering er gennemført.
Hvis prisen i mellemtiden har ændret sig siden du placerede din oprindelige ordre, justerer vi naturligvis prisen til efter at du har gjort os opmærksomme på det.
Hvordan bruger jeg min rabatkode?
For at anvende din rabatkode, skal du gøre følgende:
- Gå ind i indkøbskurven
- Indsæt og indløs rabatkoden i feltet til gavekort/rabatkoder
- Din besparrelse kan ses under hvert produkt i din kurv, som rabatkoden er gældende for. OBS: Rabatten som rabatkoden giver, kan kun ses inde i indkøbskurven og ikke ude på selve produkterne eller i kategorierne
Note: Det er ikke muligt at kombinere flere rabatkoder eller gavekort på samme ordre.
Hvorfor kan jeg ikke kombinere rabatkoder?
Rabatkoder kan ikke kombineres da hver kode har specifikke vilkår og begrænsninger for at sikre fair brug.
Hvorfor kan jeg ikke tilføje rabatkoden til min ordre?
Har du problemer med at tilføje din rabatkode, bedes du kontakte vores kundeservice, som vil hjælpe dig videre.
Påvirker brugen af rabatkode min returret?
Nej, det gør den ikke.
Bemærk: Hvis du har opnået en mængderabat, og herefter fortryder en del af købet og ikke længere lever op til betingelsen for at opnå mængderabatten, vil du ikke længere have krav på værdien af rabatten. Gør dette sig gældende, vil dette have en betydning for beløbet du får refunderet.
Hvad gør jeg, hvis jeg er i tvivl om et produkts størrelse?
Til de fleste basisprodukter har vi udarbejdet og indsamlet størrelsesguides, som kan ses på vores størrelsesguideside. Hvis det produkt, du er i tvivl om, ikke er på listen, er du meget velkommen til at sende en e-mail til kundeservice@kids-world.dk.
Hvad skal jeg gøre, hvis jeg vil købe et produkt, men den størrelse, jeg ønsker, ikke er tilgængelig?
Hvis en størrelse ikke vises på et produkt, er størrelsen pt. udsolgt. En stor del af vores basisvarer holder vi så vidt muligt opfyldt på lageret, så du er velkommen til at kontakt os på mail: kundeservice@kids-world.dk, hvis du har en forespørgsel på et udsolgt produkt.
Hvordan kommer jeg i kontakt med jer, hvis jeg ikke fandt et svar på mit spøgsmål?
Hvis du ikke kan finde svar på dit spørgsmål her, er du mere end velkommen til at kontakte os på kundeservice@kids-world.dk eller tlf. (+45) 32 17 35 75.